به همان نسبت که دنیای نجاری دنیای وسیع و متفاوتی است، هر روزه دستگاه‌های متنوعی برای این طیف وسیع ساخته و روانه‌ی بازار می‌شود. تنوع در چوب، نوع کار، تفاوت در حجم و اندازه‌ی انواع چوب باعث شده که تولیدکنندگان ماشین آلات و ابزار آلات نجاری روز به روز به فکر تسهیل روند کاری کاربران این صنعت باشند.

به غیر از متخصصان این حوزه خیلی از کاربران هستند که نجاری را به نوعی هنر و سرگرمی می‌دانند. خوشبختانه این روزها با توجه به گستردگی ماشین آلات و ابزارآلات نجاری هر کس بنا بر نیاز خود می‌تواند گزینه‌ای متناسب با کار خود خریداری کند.

بعضی دستگاه‌های چوب بری از ملزومات هر کارگاه یا کارخانه‌ی نجاری است که در این مقاله قصد داریم به معرفی مهم‌ترین این دستگاه‌ها بپردازیم.

اره فلکه یا اره نواری

اره فلکه یا اره نواری از ماشین آلات مهم در نجاری محسوب می‌شود. این دستگاه از پر استفاده‌ترین دستگاه‌های این صنعت بوده و در دو نوع افقی و عمودی در بازار موجود است.

اره فلکه افقی بیشتر در کارخانجات بزرگ صنایع چوب استفاده می‌شود. کار این دستگاه تبدیل تنه‌های چوب با قطرهای زیاد به قطعات قابل استفاده برای کارخانه‌ها‌ی چوب بری است.

ماشین گندگی

گنده‌ گیر یا همان گندگی دستگاهی است که قطعه چوب را به ضخامت و اندازه‌ای یکسان برای استفاده در کار  تبدیل می‌کند. سطح قطعه چوب‌های مورد نظر معمولاً قبل از قرار گرفتن در این دستگاه باید توسط کف رنده صاف شوند تا نتیجه‌ای دلخواه ایجاد کنند. ماشین‌های گندگی در دو نوع اتوماتیک و دستی موجود هستند که طول تیغه و عرض صفحه‌ آن متفاوت بوده که متناسب با نیاز کاربر خریداری می‌شود.

دیدگاهی ثبت نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *